سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آگاهی از غیب

سه شنبه 89/5/19 6:8 عصر| | نظر

آگاهی از غیب

کراماتی از امام حسن مجتبی علیه السلام
از معجزات و کراماتی که تمام ائمه علیهم‏السلام از آن بهره‏مند بودند، علم غیب و آگاهی از اموری است که بر دیگران مخفی می‏باشد، و در تاریخ موارد متعددی از ائمه معصومین علیهم‏السلام در این باره مطالبی نقل شده است. در مورد امام حسن علیه‏السلام نیز مواردی نقل شده که از غیب حوادثی را خبر می‏دادند. ازباب نمونه به یکی از آن موارد اشاره می‏کنیم:

در سفری امام حسن علیه‏السلام با پای پیاده به سوی مکّه حرکت می‏کرد. در میانه راه پای مبارک آن حضرت ورم نمود و شخصی به ایشان عرض کرد: «لَوْ رَکِبْتَ لِیَسْکُنَ عَنْکَ هذَاالْوَرَمُ؛ ای کاش سوار مرکب می‏شدید تا این ورم [پای [شما تسکین پیدا کند.» امام علیه‏السلام فرمودند: «کَلّا وَ لکِنّا إذا أَتَیْنَاالْمَنْزِلَ فَإِنَّهُ یَسْتَقْبِلُنا أَسْوَدُ مَعَهُ دُهْنٌ یَصْلَحُ لِهذَا الْوَرَمِ فَاشْتَرُوا مِنْهُ وَ لاتُماسِکُوهُ؛ هرگز! [سوار بر مرکب نمی‏شوم] و لکن وقتی به منزلگاه[بعدی] رسیدیم، شخص سیاه پوستی نزد ما می‏آید که روغنی دارد و برای [درمان] این ورم خوب است، روغن را از او بخرید و نسبت به اوبخل نورزید.»

یکی از غلامان به ایشان عرض کرد: بعد از این منزل منزلی که شخص سیاه پوستی در آن باشد وجود ندارد تا برای شما روغن بخریم.

امام فرمودند: «آری چنین کسی را خواهیم یافت.» پس از آنکه مقداری راه پیمودند، شخص سیاه پوستی جلوی آنها آمد، امام علیه‏السلام فرمود: آن سیاه پوست نزد شماست، روغن را از او بخرید.

آن شخص سؤال کرد:این روغن را برای چه کسی می‏خواهید؟ شخصی گفت: برای حسن بن علی علیهما‏السلام .

آن سیاه پوست گفت: مرا نزد او ببرید. پس از آنکه او به نزد امام علیه‏السلام آمد، عرض کرد: «یَابْنَ رَسُولِ اللّهِ! إِنّی مَوْلاکَ لاآخَذُ ثَمَنا وَ لکِنْ أُدْعُ اللّهَ أَنْ یَرْزُقَنی وَلَدا سَوِیّا ذَکَرا یُحِبُّکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؛ ای فرزند رسول خدا! من غلام تو هستم و پول این روغن را نمی‏گیرم. لکن از خدا بخواه که فرزند سالم پسری به من عطا کند که دوستدار شما اهل بیت باشد.» بعد از آن به برکت دعای امام علیه‏السلام آن شخص دارای چنین فرزندی شد.13


مشترک RSS وبلاگ شوید

آرشیوها

پیوند‌ها