سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در قنوت نماز عید چه می خوانیم؟

پنج شنبه 86/7/19 9:32 صبح| حضرت مهدی عج | نظر

در قنوت نماز عید  چه می خوانیم؟
بارالها! به حق این روز، که آن را برای مسلمانان عید و برای محمد صلی الله و علیه و اله ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قرار دادی از تو می خواهم که بر محمد و آل محمد درود فرستی و مرا در هر خیری وارد کنی که محمد و آل محمد را در آن وارد کردی و از هر بدی که محمد و آل محمد را خارج ساختی ، ما را نیز از آن خارج ساز، درود و صلوات تو بر او و آنها. خداوندا! از تو می طلبم، هر آنچه را که بندگان شایسته ات از تو خواستند و به تو پناه می برم از هر آنچه که بندگان خالصت به تو پناه بردند .

http://hassanmojtaba.mihanblog.com/


جایزه الهی
عمده ترین چیزی که در این نماز، از خدا خواسته می شود، آمرزش و مغفرت الهی و مبارک ساختن این عید، با قبولی طاعات است و این، بهترین جایزه ای است که خداوند به نمازگزاران روزه دار، عطا می کند . امام باقر علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت می کند که فرمود : هر گاه روز اول ماه شوال (عید فطر) فرا می رسد ، منادی از سوی خداوند ندا می دهد : " ای مؤمنین : بشتابید به سوی جایزه هایتان."
آنگاه امام باقر علیه السلام رو به جابر کرد و فرمود : ای جابر! جوایز خدا، مثل جایزه های این پادشاهان نیست! امروز ، روز جایزه هاست!

از "سوید بن غفله" نقل شده است : در روز عید بر امیرالمؤمنین علی علیه السلام وارد شدم و دیدم که نزد او نان گندم و خطیفه

(خوراکی از آرد و شیر) و ملبنة (غذا یا حلوایی که با شیر تهیه می شود ) موجود است . پس به آن حضرت عرض کردم : روز عید و خطیفه؟!

حضرت فرمود : این عید کسی است که آمرزیده شده است. منابع:1- تحف العقول، ص 170.

2- وسائل الشیعه، ج 5، ص141.

3- همان ، ص 140.

4- بحار الانوار، ج40، ص 74 .


عید فطر صحنه ای از قیامت

پنج شنبه 86/7/19 9:24 صبح| حضرت مهدی عج | نظر

http://hassanmojtaba.mihanblog.com/


عید فطر صحنه ای از قیامت
حضرت علی (ع)  به مناسبت عید فطر خطبه ای قرائت کرده و در آن ، این روز را به قیامت تشبیه فرموده است :
ای مردم! این روز شما ، روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مأیوس و نا امید می گردند.

دنیا محل مسابقه است و آخرت زمان اجر گرفتن، بهشت جایزه برندگان این مسابقه و جهنم جزای بازماندگان است .

(عید فطر) شبیه ترین روز به روز قیامت است. -  چون در قیامت عده ای که زیان کارند ، تأسف می خوردند و غضبناک می گردند و عده ای که نیکوکارند رستگار و متنعم به نعمت های الهی می شوند . -

وقتی از منازلتان برای خواندن نماز عید خارج می شوید ، به یاد آورید زمانی را که از منزل بدن خود خارج شده و به سوی خدای خود خواهید رفت .

وقتی در جایگاه نماز خود می ایستید به یاد آورید زمانی را که در محضر عدل الهی می ایستید و از شما حسابرسی می کنند. وقتی از نماز به منازلتان بر می گردید به یاد آورید زمانی را که به منازل خود در بهشت خواهید رفت .

ای بندگان خدا! کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه دار داده می شود این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهد: "هان! بشارتتان باد، ای بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه باقی ایام را بگذرانید ."


تصاویر ویژه عید فطر

پنج شنبه 86/7/19 9:23 صبح| حضرت مهدی عج | نظر

 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 
 تصاویر ویژه عید فطر 

 ::: ::: 


عید فطر

پنج شنبه 86/7/19 9:16 صبح| حضرت مهدی عج | نظر

روز رستاخیز علی رضا اعصار Play Download
عید آمد محمد عبدالحسینی Play Download
عید روزه محمد گلریز Play Download
عید فطر جواد یادگاری Play Download
عید ما قدمی Play Download
عید مهربانی  جاوید عسگری Play Download

برشماری فضائل علی -ع- و خودش

یکشنبه 86/6/25 8:21 صبح| امام حسن مجتبی | نظر

برشماری فضائل علی -ع- و خودش
در محور اول فرمودند: علی علیه السلام در جنگها پرچمدار سپاه رسول خدا بود و در شب هجرت به جای رسول خدا خوابید و خود را طعمه شمشیرهای گرسنه کرد و در جنگ خیبر پیامبر فرمود: پس از دو روز شکست ابوبکر و عمر پرچم را بدست کسی می دهم که محب و محبوب خداست و فردا علی را خواست و پرچم را بدو داد و او هم با پیروزی برگشت، علی هموست که بارها او را پیامبر جانشین خود خواند و در حقش فرمود:
خدایا دوست دار علی را دوست بدار دشمنش را دشمن و. . .


ذکر مطاعن معاویه
در محور دوم که ذکر مطاعن معاویه بود فرمود: پیامبر اکرم صلی الله علیه واله و سلم بارها ترا نفرین کرد و یکبار از خدا خواست که هیچگاه سیر نشوی آیا تو همان نبودی که آن هنگام که پدرت خواست اسلام بیاورد با اشعار او را از این کار منع کردی و آیا پدرت همان نبود که لحظه ای بخدا ایمان نیاورد و حتی پس از خلافت عثمان به خانه او رفت و در جمع بنی امیه که امری غیر از آنها نبود گفت: خلافت را همانند توپی در دستهایتان بچرخانیده که قسم به آنچه ابوسفیان بدان قسم می خورد (یعنی بتها) نه بهشتی است و نه دوزخی و. . .
و در محور سوم که ذکر مطاعن حضار جلسه بود فرمود: اما تو ای عمر و پسر عثمان آن قدر احمقی که لیاقت پاسخگویی را نداری تو از تبار همان بنی امیه هستی که رسول خدا بزرگشان را وزغ (قورباغه) نامید.


اهانت های معاویه و اطرافیانش به امام

یکشنبه 86/6/25 8:17 صبح| امام حسن مجتبی | نظر

اهانت های معاویه و اطرافیانش به امام
حضرتش بحضور معاویه رسید پس از احوالپرسی معاویه گفت اینان ترا خواسته اند که به تو بگویند عثمان مظلوم کشته شد و کشنده اش پدرت بود و تو هم بدون واهمه از موقعیت من پاسخشان را بده و سپس به سخن گفتن پرداختند و هر یک مطلبی گفتند که خلاصه اش این است :

1) بنی امیه درجنگ بدر نوزده کشته داده اند که باید انتقامشان را از بنی هاشم گرفته شود.
2) تولیاقت خلافت را نداری.
3) پدرت ابوبکر را مسموم کرد و طرح قتل عمر را ریخت و عثمان را کشت.
4) عثمان بنا حق توسط پدرت کشته شد و ولی دم او امروز معاویه است و ما می توانیم ترا بجای پدرت قصاص کرده بکشیم.
5) شما در عیان چیزهائی بوده اید که حقیقت ندارد.
امام علیه السلام شروع کرد به پاسخ دادن و پاسخهای حضرت در سه محور بود.

1) برشماری فضائل علی علیه السلام و خودش.
2) برشماری مطاعن معاویه به عنوان محور اصلی و مطاعن پدرش ابوسفیان.
3) پاسخ تک تک افراد جلسه با افشاگری سابقه سیاه هریک.


ولادت حضرت زینب (س)

سه شنبه 86/3/1 10:43 عصر| | نظر

 

السلام علیکِ یا زینب کبری السلام علیکِ یا بنت رسول الله
السلام علیکِ یا بنت امیرالمومنین (س)


صبر را مفهوم معنا زینب است
کعبه غم
های دنیا زینب است
چون حسین است آفتاب شهر عشق
ماهتاب عالم آرا زینب است

 

آن گل های زیبا و پر طراوت بهار را دیده اید که چگونه به فضای اطراف خود جان می بخشند و همه جا را آکنده از زیبائی و لطافت می سازند ؟ و آیا تا بحال دیده اید که ناگهان تند بادی خشمگین و  بی رحم میوزد ، گل های زیبا را از شاخه های درختان جدا می سازد و بر زمین می افکند.

هنگامی که آن گلبرگ های زیبا روی زمین پراکنده می شود آن باغبان شوریده را مشاهده کنید که با چه حسرت و اندوهی به آن گلبرگ های زیبا می نگرد. قطرات اشک هایش را ببینید که آرام آرام بر گونه اش سرازیر می شود . باغبان خوب می داند که دقایقی پس از آن زیبایی وطراوت باغش با ریختن گلبرگ ها از بین می رود و دیگر از آن عطر مست کننده خبری نخواهد بود .

و زینب سلام الله علیها  نیز همچون آن باغبانی شوریده حال ناظر پر پر شدن گل های زیبایی بود که جهان را عطر آگین می ساختند و نمونه های کاملی از فضیلت های انسانی بودند.  زینب در دنیایی پر از نامردی ، پلیدی وفریب صلای آزادی و انسانیت سرداد و از فضیلت های انسانی و ارزش تعالیم اسلام سخن گفت و مردمی را که دست خویش را به جنایت آلوده و بعد ابلهانه بر کرده های خویش افسوس خورده و بر سوگ نشسته بودند بباد ملامت گرفت .

 

حضرت زینب (سلام الله علیها(

 

حضرت زینب کبرى علیها السلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرى قمرى در شهر مدینه منوّره متولّد گردیده و جهان را به قدوم خویش مزین فرمودند.

نام مبارک آن بزرگوار زینب، و کنیه گرامیشان ام الحسن و ام کلثوم و القاب آن حضرت عبارتند از: صدّیقة الصغرى، عصمة الصغرى، ولیة اللّه العظمى، ناموس الکبرى، شریکة الحسین علیهالسّلام و عالمه غیر معلّمه، فاضله، کامله و ... پدر بزرگوار آن حضرت، اوّلین پیشواى شیعیان حضرت امیرالمؤمنین على بن ابیطالب علیهماالسّلام، و مادر گرامى آن بزرگوار، حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها می باشد.

 

نـــام گذاری حضرت

 

در آن زمان که صدیقه کبری سلام الله علیها به این گوهر دریای عصمت و طهارت باردار بود، پیامبر اکرم

صلی الله علیه و آله و سلم در مدینه حضور نداشتند و به سفری رهسپار بودند.

هنگامی که وجود مقدس "زینب کبری" سلام الله علیها متولد گشت، صدیقه طاهره سلام الله علیها به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:  که چون پدرم در سفر است و در مدینه حضور ندارد، شما این دختر را نام بگذارید. آن حضرت فرمود: من بر پدر شما سبقت نمی گیرم، صبر نما که به این زودی رسول خدا باز خواهد گشت و هر نامی که صلاح داند بر این کودک می نهد.

هنگامی که سه روز گذشت، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مراجعت نمود و همانگونه که رسم و سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم بود، نخست، به منزل حضرت زهرا سلام الله علیها وارد گشتند. امام علی علیه السلام خدمت آن حضرت عرض کرد: یا رسول الله! خداوند متعال دختری به دخترت عطا فرموده است، نامش را معین فرمایید.

 حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: اگر چه فرزندان فاطمه اولاد من می باشند، لکن امر ایشان با پروردگار عالم است و من منتظر وحی میباشم.

 در این حال جبرییل نازل شد عرض کرد: یا رسول الله! حق تو را سلام می رساند و می فرماید: نام این مولود را " زینب " بگذار، چرا که  این را در لوح محفوظ نوشته ایم.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم قنداقه آن مولود گرامی را طلبید و به سینه چسبانید، ببوسید و نامش را "زینب" نهاد و فرمود:  به حاضرین و غایبین امت، وصیت می نمایم  که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا که او به خدیجه کبری سلام علیها شبیه است.

زینب را مخفف‏«زین اب‏»دانسته‏اند،یعنى زینت پدر.

امام حسین‏«ع‏»هنگام دیدار، به احترامش از جا برمى‏خاست.زینب کبرى،از جدش‏رسول خدا و پدرش امیر المؤمنین و مادرش فاطمه زهرا«ع‏»حدیث روایت کرده است.

 

این بانوى بزرگ، داراى قوت قلب، فصاحت زبان، شجاعت، زهد و ورع، عفاف وشهامت

 

 

یا حق امام حسن مجتبی (ع)پشت و پناهتون


فرازی از وصیت نامه شهید بصیری

یکشنبه 86/2/23 5:3 عصر| موبایل | نظر

هوالمحبوب

دیدگاه ، مهدی الهی

هر روز سر ساعت مشخص می رفتیم دیدگاه، هر چه می دیدیم ثبت می کردیم و آنها را با روزهای قبل مقایسه می کردیم. یک روز همین طور که شش دانگ حواسم به کار بود، کسی پرده سنگر را کنار زد و آمد تو: سلام کرد، برگشتم نگاهش کردم، دیدم کاوه است او هر چند روز یک بار می آمد می نشست پشت دوربین و راه کارها را نگاه می کرد. کنارش ایستادم، شروع کرد به دوربین کشیدن روی مواضع دشمن. کمی که گذشت یک دفعه دیدم دوربین را روی یک نقطه ثابت نگه داشت، دقت که کردم، دیدم صورتش سرخ شده، چشمش به جنازه شهدایی افتاده بود که بالای ارتفاع 2519 جا مانده بودند، دشمن آن ها را کنار هم ردیف کرده بود تا روحیه ما را ضعیف کند، چند لحظه گذشت، کاوه چشمش را از چشمی های دوربین برداشت، خیس اشک بود، گفت: یکی پاشه بریم این شهدا را بیاریم، اینا رو می بینم از زندگی بی زار می شم. این حرف ها همین طوری تو ذهنم بود تا شب دوم عملیات« کربلای 2 » که از قرارگاه حرکت کرد و رفت خط، هنوز یادم هست، آخرین تماسی که با بی سیم داشت، گفت: از بین لاله ها صحبت می کنم.


*بسم رب الحسین(ع)*

*صداهای شهداء تو گوش ما هی می خونن*

*قافله داره میره حسینی ها جا نمونن*

فرازی از یادداشت های سردار سرتیپ ، مهندس پرواز شهید مرتضی بصیری :


زندگی روزمره ما همچون دفتری است که هر بامداد یکی از برگهای آن بیدار شده و شامگاه می میرد . ولی با مرگ هر کدام هزاران خاطره بر رویشان نقش می بندد . إن شاءالله این اشکال همیشه و در همه حال خجسته و شادی بخش باشند .از خداوند باریتعالی خواهانم هرروزتان را از خوشی آکنده و از گناه دور دارد ، تجربتان را افزوده و تحمل شما را در مقابل گرفتاری ها و مرارت های زندگی بردبار گرداند . یقین دارم سختی و مشقت و گرفتاری های زندگی در کمین نشسته اند و آنها خلق شده اند تا انسانها را بیازمایند ، که این از لزومات و تنوعات ِ تلخ و شیرین ِ زمانه است ، پس با تبسم و خوش بینی به زندگی بنگرید و هرگز از یاد خدا غافل نمانید .اگر حوادثی یا اتفاقی بر وفق مرادتان نشد ، اگر به بلایی مبتلا شدید ، اگر سخت شکستید ، فقط لحظه ای مکث کنید وبعد با ذکر ِ «لا حول ولا قوۀ الا بالله» همان راست قامت ِ همیشه امیدوار باشید. و به یاد داشته باشید « نمی توانم » در قاموس ِ ما جای ندارد .امید اینکه هیچ گاه غم آسمان ِ دلتان را تاریک ننماید و با آروزی هر روزتان سرشار از اتفاقات ِ شیرین و ارزشمند و نیز اخبار مفید و نوید بخش باشد ..... والسلام .

****اللهم ارزقنا زیارة الحسین(علیه السلام) فی الدنیا و شفاعته فی الآخرة****


چه ساده و بی ریا

لبحند های پشت خاک ریز

اولین عملیاتی بود که شرکت می کردم. بس که گفته بودند ممکن است موقع حرکت به سوی مواضع دشمن، در دل شب عراقی ها بپرند تو ستون و سرتان را با سیم مخصوص از جا بکنند، دچار وهم و ترس شده بودم. ساکت و بی صدا در یک ستون طولانی که مثل مار در دشتی صاف می خزید، جلو می رفتیم. جایی نشستیم. یک موقع دیدم که یک نفر کنار دستم نشسته و نفس نفس میزند. کم مانده بود از ترس سکته کنم. فهمیدم که همان عراقی سر پران است. تا دست طرف، رفت بالا، معطل نکردم. با قنداق سلاحم محکم کوبیدم تو پهلویش و فرار را بر قرار ترجیح دادم. لحظاتی بعد عملیات شروع شد. روز بعد در خط بودیم که فرمانده گروهانمان گفت:« دیشب اتفاق عجیبی افتاده، معلوم نیست که کدام شیر پاک خورده ای به پهلوی فرمانده کوبیده که همان اول بسم الله دنده هایش خرد و روانه ی عقب شده.» از ترس صدایش را در نیاوردم که آن« شیر پاک خورده» من بوده ام!


 کتاب رفاقت به سبک تانک صفحه 19


مشق شب

امام حسن مجتبی (علیه السلام): مَنْ أدامَ الاْخْتِلافَ إلَى الْمَسْجِدِ أصابَ إحْدى ثَمان: آیَةً مُحْکَمَةً، أَخاً مُسْتَفاداً، وَعِلْماً مُسْتَطْرَفاً، وَرَحْمَةً مُنْتَظِرَةً، وَکَلِمَةً تَدُلُّهُ عَلَى الْهُدى، اَوْ تَرُدُّهُ عَنْ الرَّدى، وَتَرْکَ الذُّنُوبِ حَیاءً اَوْ خَشْیَةً

فرمود

: هرکس جایگاه ـ عبادات ـ خود را در مسجد قرار دهد یکى از هشت فایده شاملش مى گردد: برهان ونشانه اى ـ براى معرفت ـ، دوست و برادرى سودمند، دانش واطلاعاتى جامع، رحمت و محبّت عمومى، سخن و مطلبى که او را هدایت گر باشد، ـ توفیق إجبارى ـ در ترک گناه به جهت شرم از مردم و یا به جهت ترس از عقاب.

[9] ـ تحف العقول: ص 235، س 7، مستدرک: ج 3، ص 359، ح 3778.

 


بفرما نهار

  سلام خدمت دوستان عزیزم

چند وقتیه من تو وبلاگ برنامه وتم وکلیپ های مذهبی وبازی برا موبایل میذارم که یکی از دوستان اعتراض کردند وگفتند از وبلاگتون ناامید شدم !!! خیلی جالبه موبایل چیزی که بیشترمون استفاده میکنیم هدف من ازاین  کار اینه که بیشتر کسایی که دنبال یه نرم افزار یا ... ازموبایل هستند بیشترشون با سرچ کردن هستش و گذرشون هم به وبلاگ ما می خوره ودرکنار دانلود نرم افزار مربوطه چشمشون به مطالب وبلاگ چه درباره اهل بیت یا دانلود مداحی یا شهدا میخوره درکنارش شاید از مطلبی درباره اهل بیت خوششون بیاد یا مداحی هم دانلود کنند خدایش بیشتر وبلاگ های مذهبی مابغیر از دل نوشته چیزی ندارند و یه نواختن پس بهتر وبلاگ متنوع باشه

کلیپ های مذهبی برا موبایل ازمداحی می خواین بگین تا بذارم تم مذهبی واسه موبایل سونی اریکسون اگه تم خاصی دوست داشتین بگین تا براتون بسازم


آقامون فیض عظیمه،او کریم ابن کریمه
مهربونیاش خدایی عین رحمان و رحیمه
ای خدا خبر داری،از دلی که من دارم
من توی این دنیا فقط یه امام حسن دارم
 


 یا حق امام حسن مجتبی علیه السلام پشت وپناه تون  


بهداشت

چهارشنبه 86/2/5 9:8 صبح| | نظر

لباسهای خود را تمیز کنید و موهای خود را کم کنید . مسواک بزنید و آراسته و پاکیزه باشید .

 

پیامبر اعظم(ص)


آرزوی دراز

دوشنبه 86/2/3 8:53 عصر| | نظر

از امت خود بیش از هر چیز از از هوس و آرزوی دراز بیم دارم

پیامبر اعظم(ص)


<      1   2   3   4   5   >>   >
مشترک RSS وبلاگ شوید

آرشیوها

پیوند‌ها