سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برشماری فضائل علی -ع- و خودش

یکشنبه 86/6/25 8:21 صبح| امام حسن مجتبی | نظر

برشماری فضائل علی -ع- و خودش
در محور اول فرمودند: علی علیه السلام در جنگها پرچمدار سپاه رسول خدا بود و در شب هجرت به جای رسول خدا خوابید و خود را طعمه شمشیرهای گرسنه کرد و در جنگ خیبر پیامبر فرمود: پس از دو روز شکست ابوبکر و عمر پرچم را بدست کسی می دهم که محب و محبوب خداست و فردا علی را خواست و پرچم را بدو داد و او هم با پیروزی برگشت، علی هموست که بارها او را پیامبر جانشین خود خواند و در حقش فرمود:
خدایا دوست دار علی را دوست بدار دشمنش را دشمن و. . .


ذکر مطاعن معاویه
در محور دوم که ذکر مطاعن معاویه بود فرمود: پیامبر اکرم صلی الله علیه واله و سلم بارها ترا نفرین کرد و یکبار از خدا خواست که هیچگاه سیر نشوی آیا تو همان نبودی که آن هنگام که پدرت خواست اسلام بیاورد با اشعار او را از این کار منع کردی و آیا پدرت همان نبود که لحظه ای بخدا ایمان نیاورد و حتی پس از خلافت عثمان به خانه او رفت و در جمع بنی امیه که امری غیر از آنها نبود گفت: خلافت را همانند توپی در دستهایتان بچرخانیده که قسم به آنچه ابوسفیان بدان قسم می خورد (یعنی بتها) نه بهشتی است و نه دوزخی و. . .
و در محور سوم که ذکر مطاعن حضار جلسه بود فرمود: اما تو ای عمر و پسر عثمان آن قدر احمقی که لیاقت پاسخگویی را نداری تو از تبار همان بنی امیه هستی که رسول خدا بزرگشان را وزغ (قورباغه) نامید.


مشترک RSS وبلاگ شوید

آرشیوها

پیوند‌ها